Tetamu Rindu

Sunday 22 April 2018

TERKINI!

Alhamdulillah novel ke 8 dah selamat 'dilahirkan'.. Novel ni merupakan novel ADAPTASI DARI DRAMA Jodoh Hak Milik Allah yang dibintangi oleh Aaron Aziz, Amyra Rosli dan Hisyam Hamid. Akan ditayangkan di Astro nanti. Skrip dan idea asal sepenuhnya milik Chinta Nadeshia dan Amka Ahmad. SK cuma penambah perisa aje ya... kenapa anda kena dapatkan novel ni juga walaupun dramanya dah ada? Sebabbbb.... Ada babak yang ada dalam novel, tak ada dalam drama... Nak tahu macam mana, kena dapatkan dulu.. Okey, ni blurp dan harganya.. Boleh dapatkan yang terawal di Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur. Sila terjah bilik Penerbit Karyaseni nanti ya... Oh ya, kalau nak jumpa SK, boleh datang 28hb tu dari pukul 2pm sehingga 4pm. Boleh la kita bertentang mata. Hehe.

BLURP>

JODOH HAK MILIK ALLAH – SITI KHADIJAH
Harga : RM 25 (SM) / RM 28 ( SS )
Keluaran: Mei 2018

Apabila…Yang seakan sudah pasti menjadi ragu, yang awalnya diragukan menjadi pasti.

“Daripada kebetulan itulah akan mengalir satu ikatan yang kuat dan ia akan menghasilkan jodoh.”

Itulah prinsip dan kepercayaan yang dipegang oleh MARISSA. Bagi Marissa, kebetulan dan jodoh datang seriringan. Dengan prinsip dan kepercayaan itulah dia mencipta ‘permainan jodoh’ untuk menguji sejauh mana kekuatan jodoh antara dia dan lelaki yang cuba mendekatinya. Beberapa orang lelaki yang cuba menyahut cabaran Marissa, tetapi semuanya gagal.
Namun, pertemuan demi pertemuan secara tidak sengaja dengan lelaki di Dubai berada di luar jangkaan Marissa. Sikap lelaki itu yang menjengkelkan, memaksa Marissa untuk menjauhkan diri. Makin dia cuba menjauh, makin acap kali dia terserempak dengan lelaki itu.

“Baru saya perasan, masa dekat Burj Khalifa tadi pun awak ada sekali. Dekat mana saya pergi mesti saya terserempak dengan awak. Awak ni siapa sebenarnya?” MARISSA

“Saya bakal imam awak…”HANS YUSUF

HANS YUSUF, lelaki yang punya segalanya kecuali jodoh. Percutian singkatnya ke Dubai menemukan dia dengan Marissa. Tanpa sedar, hatinya terpaut sejak kali pertama dia terpandang gadis itu. Namun, untuk mendapatkan sekeping hati Marissa bukan mudah. Dia perlu melepasi ujian jodoh yang telah dicipta oleh Marissa bagi menentukan kekuatan jodoh mereka. Hans terkedu!

“Kalau awak jumpa semula wang kertas yang tertulis nombor saya dan nombor awak tadi, awak boleh call saya. Begitu juga sebaliknya. Kita dah letak nombor kita dekat duit tu kan? Kalau jodoh, pasti kita bertemu.”MARISSA

“Saya ikut apa yang awak nak ni bukan sebab saya percaya akan ujian jodoh awak tu. Semua ni saya lakukan disebabkan awak. Hanya awak.”HANS YUSUF

Ternyata, Hans akhirnya gagal dalam ujian jodoh Marissa. Timbul rasa kecewa dalam diri Marissa kerana jauh di dasar hatinya dia turut tertarik kepada Hans walaupun pertemuan mereka hanya seketika. Hans turut kecewa. Dek hatinya yang kecewa, satu rancangan telah diatur untuk menyedarkan Marissa daripada mimpinya.
Sedangkan Marissa keliru apabila wujud lagi pertemuan antara dia dan Hans walaupun ada lelaki lain yang telah berjaya melepasi ujian jodohnya. Benarkah lelaki itu jodoh yang ditakdirkan untuknya? Mampukah dia menafikan cinta yang wujud untuk Hans demi mengejar jodoh dengan caranya yang tersendiri? Atau sememangnya cinta dan jodoh itu tidak sehaluan?

📺 Novel diadaptasi dari Telefilem Jodoh hak milik Allah yang akan di tayangkan di Astro. Lakonan hebat Aaron Aziz, Amyra Rosli, Hisyam Hamid

P/S: UNTUK PEMBELIAN TERUS DARIPADA SK, BOLEH EMAIL UNTUK PERTANYAAN DI siti.khadijah5602@gmail.com ATAU PUN BOLEH PM SK DI FACEBOOK Karya Siti Khadijah.


Siapa lelaki ni?
Jodoh Marissa milik siapa?

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.